בלימת הרכב מתבצעת ע"י חיכוך בין דיסקת הבלם לרפידות הבלם. במידה ויש בעיה במערכת הלימה יש להפסיק הנסיעה ולגרור הרכב למוסך.
תופעת הלוואי של הבלימה הינה – חום (הנוצר מן החיכוך). בלימה מרובה עלולה לגרום להתחממות יתר המפחיתה את יעילות הבלימה (נזהה את העניין ע"י ריח חרוך ונרגיש ירידה ביעילות הבלימה). ע"כ יש להיעזר בהאטה בשימוש מושכל במערכת ההילוכים.
חובה שיהיה מותקן בכל רכב סל אשפה המאושר ע"י רשות הרישוי.
חובה שיימצא בכל רכב. היוצא מהרכב בדרך שאינה עירונית (אף אם אין זה הנהג), חייב בלבישתו. במידה ועולים על מדרכה – אין צורך ללבשו יותר.
חובה שיימצא בכל רכב (למעט רכב פרטי, טרקטור, אופנוע ותלת אופן) במקום הנראה לעין ועם גישה נוחה אליו. יש להחליפו במידה ונעשה בו שימוש (אפי' חלקי), או שמד הלחץ שלו מורה על לחץ פנימי נמוך.
כל רכב שגלגליו האחוריים אינם מוגנים ע"י כנפיים – מחויב במגיני בוץ (למעט רכב איטי וטרקטור).
רכב פרטי מחויב להתקין 2 לוחיות זיהוי (המציגות את מספר הרכב): מלפנים ומאחור.
רכב שיש בו דליפה של גזים, אסור לנהוג בו, עקב חשש לחדירתם לתא הנהג, העלולים לגרום לטשטוש הנהג והנוסעים. ניתן להפחית את מידת זיהום האוויר ע"י תחזוקה סדירה של המנוע ושאר המערכות.
-רמת זיהום האוויר של הרכב נבדקת אחת לשנה במסגרת המבחן הרשמי(טסט).
אחד מתפקידיהם הינו למזער נזק הנוסעים בעת תאונה – ע"כ יש לשמור על שלמותם.
הגה לא מכוון גורם לשחיקה של הגלגלים הקדמיים, בשל היותם מחוברים למערכת ההיגוי. כאשר ההגה נמשך בצורה לא רצויה לכיוון מסוים, הדבר מעיד על בעיה בגלגל- פנצ'ר או מחסור באוויר.
מערכת האצה, מערכת היגוי, מערכת בלימה. תקלה באחת ממערכות אלה, מחייבת הפסקת הנסיעה באופן מידי, וגרירתו למוסך.
ציר או מערכת צירים ברוחב, אליה מחוברים הצמיגים. יש להקפיד כי מידת הצמיגים תהיה תואמת למידת הסרן.
מערכת שתפקידה לחבר\לנתק את התנועה הסיבובית בין המנוע לתיבת ההילוכים. בעת העברת הילוך ברכב בעל תיבת הילוכים ידנית, יש ללחוץ על דוושת המצמד, ולשחררו לאחר העברת ההילוך, לאט ובהדרגה.