בחירת רישיון
התחברות

איך מוציאים טופס ירוק – המדריך המלא

איך מוציאים טופס ירוק – המדריך המלא

בשעה טובה הגעתם לגיל המתאים להתחיל וללמוד נהיגה, ההתרגשות בשיאה ואתם מתחילים לחלום על הרגע בו תוכלו להתנייד ברכב ולא רק בתחבורה ציבורית. עם זאת, ישנם מספר שלבים שצריך לעבור טרם שאנחנו יכולים להוציא רישיון. אחד מהשלבים האלו זו השאלה איך מוציאים טופס ירוק, מאיפה משיגים אותו ומה התהליך שצריך לעשות כדי לקבל אותו.

לשמחתכם, תוכלו לקבל במאמר זה את כל התשובות לשאלות שנוגעות לטופס הירוק.
נתחיל מכך שהתהליך איננו מורכב, לרוב לא טומן בחובו בירוקרטיה, ומזמן ההגשה ועד עת הקבלה אין צורך להמתין זמן רב. למרות כל זאת, חשוב להבין את כל ההליך על בוריו כדי לא להיתקל במכשולים לא צפויים.

למה צריך טופס ירוק

לפני שנבין למה אנחנו צריכים ואיך מוציאים טופס ירוק, נתחיל בהבנה של מהו הטופס הירוק.
טופס זה הינו מסמך רפואי שכולל אישור של רופא המשפחה שלכם ואישור של אופטומטריסט. האישור הראשון מגיע על ידי אותו רופא שברשותו התיק הרפואי שלכם, כך שהוא יודע על הרקע הבריאותי שלכם ואם אתם נוטלים תרופות באופן קבוע.

האישור השני, כאמור, ניתן על ידי אופטומטריסט מוסמך ומאושר מטעם משרד התחבורה, וזאת לאחר שהוא מבצע בדיקת ראייה. בבדיקה עצמה הוא מוודא שאין לכם ליקויי ראייה שלא דווחו על ידיכם או לא ידעתם עליהם, ובכך הוא יכול לקבוע אם אתם כשירים לנהיגה או זקוקים למשקפיים.
לעתים קורה שנערים שמגיעים לבדיקה לא יודעים על קוצר ראיה מכיוון שהוא קטן ולא מטריד אותם ביום יום.

במידה ותזדקקו למשקפיים בזמן הנהיגה הדבר יופיע על רישיון הנהיגה העתידי שלכם. אין לכם מה לדאוג, זה לא יפגע בסיכויים שלכם להוציא רישיון.

איך מוציאים טופס ירוק הלכה למעשה

ככל הנראה התהליך הפשוט ביותר להוצאת רישיון הוא ההנפקה של הטופס הירוק. על מנת להוציא אותו כל שעליכם לעשות הוא לגשת לאחת מחנויות האופטיקה המאושרות על ידי משרד התחבורה ולהצטייד בתעודת זהות או דרכון בתוקף. בחנות יצלמו אתכם לתמונה שתלווה את הרישיון שלכם, כך שמומלץ להשקיע בה ולא לעשות פרצוף שיותיר מבוכה במשך השנים.

עלות הבדיקה הינה כ-50 ₪ ומיד לאחריה תוכלו לקבל את הטופס. אם אתם מרכיבים משקפיים מומלץ שתגיעו איתם לבדיקת הראייה.

לאחר שבידיכם הטופס יש לגשת לרופא המשפחה שאותו הזכרנו כבר קודם. הרופא, כאמור, יעניק לכם את האישור הרפואי שאתם כשירים לנהיגה. חשוב לציין שגם אם אין לכם רופא משפחה, תוכלו לפנות לכל רופא אחר שמכיר את מצבכם הבריאותי בשלושת השנים שקודמות להוצאת האישור.
למשל, אם אתם נוטלים ריטלין באופן קבוע, יש צורך לקבל אישור בכתב מהרופא שאתם עושים שימוש בתרופה לצורך לימודים בלבד.

מומלץ להשיג את האישורים האלו דרך רופא המכיר אתכם, מכיוון שאם לא תעשו כן, תאלצו לבקש לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וזהו תהליך ארוך בהרבה. ללא האישור הרפואי לא יהיה ניתן לגשת למבחן המעשי. האישורים הרפואיים תקפים למשך שנתיים.

יאללה ללמוד

עכשיו כשהבנתם איך מוציאם טופס ירוק, הגיע הזמן להתחיל ולהשקיע בלימודים העיוניים. את לימודי הנהיגה מומלץ להתחיל רק לאחר שעברתם את מבחן התאוריה. בכל מקרה, לא ניתן לגשת לטסט טרם מלאו לכם 16 שנים ו-9 חודשים, לגשת לתאורה תוכלו לגשת שלושה חודשים קודם לכן.

אם אתם לא מעוניינים לבזבז זמן, אתם בדרך הנכונה. השלב הבא הוא לגשת לאתר "נוהג" ולהתחיל להשקיע בלימודים לתאוריה. לאחר שתלמדו היטב, תיגשו לבחינה, תצלחו אותה ותמשיכו את דרככם לרישיון.