ההתרגשות בשיאה. המורה שלכם מודיע לכם שאתם מוכנים לגשת למבחן המעשי והוא מתחיל לבדוק עבורכם מועד מתאים. אתם כל כך מתרגשים ויחד עם זאת לחוצים לקראת הדבר שישפר את רמת החיים שלכם בצורה משמעותית. איך שלא תהפכו את זה, רישיון נהיגה הוא אחד מהדברים המבוקשים ביותר על ידי בני הנוער בישראל ובעולם כולו. כמובן שכולם רוצים לעבור את הטסט הראשון, ועל כך נדבר בהמשך, אבל הלחץ לפעמים מראה את אותותיו.
הנתונים של משרד התחבורה מציגים שבשנים האחרונות רק כשליש מהנהגים החדשים השיגו את הרישיון שלהם כבר בטסט הראשון, כך שגם אם לא צלחתם את הטסט בפעם הראשונה, תדעו שאתם בחלק הרחב יותר של הסטטיסטיקה. עם זאת, כנראה שתעדיפו להיות באותו שליש שכן צולח את המבחן הראשון ואתם תוכלו לקבל את הטיפים הנכונים בשורות אלו.
הדרך להוצאת הרישיון בצורה מוצלחת טמונה, קודם כל, בשיעורי הנהיגה. ישנו את המשפט המוכר "קשה באימונים, קל בקרב". אין ספק שהוא תקף גם בנושא של רישיון הנהיגה. ככל שתשקיעו יותר בשיעורים, תהיו מפוקסים, ערניים וקשובים למורה שלכם, כך בטסט אתם תהיו הרבה יותר בטוחים בעצמכם. הססנות וחוסר ביטחון בטסט עלול להביא להכשלתו על ידי הטסטר שלכם.
מי שיעיד באמת על כך שאתם מוכנים לגשת לטסט הוא מורה הנהיגה שלכם, מי שבעצם ליווה אתכם בכל השיעורים ולימד אתכם הלכה למעשה את התנהגות הרכב בכביש. אל תמעיטו בערכו של המורה שלכם, ככל הנראה אתם לא התלמידים הראשונים שלו והניסיון שלו שווה המון. סכום השיעורים המינימלי שיש לעשות לפני שניתן לגשת לטסט הם 28 שיעורים, אך אם אינכם מרגישים מוכנים מספיק, או לחלופין המורה שלכם אומר לכם את זה, תעשו שיעור או שיעורים נוספים לפני שאתם ניגשים.
רציתם לדעת איך הטסט מתבצע? מוזמנים להמשיך לקרוא. זה יכול לעזור לכם לפתור את השאלה של איך לעבור טסט ראשון.
אם כן, משך הבחינה הינו 25 דקות בממוצע, כאשר המינימום הוא 10 דקות והמקסימום הוא 40 דקות. טסט קצר או ארוך מדי לא מעיד על רמתו של התלמיד. לעתים הטסטר מקבל את האינדיקציה מהר ולעתים הוא גם רוצה לבחון בצורה מעמיקה יותר. זה תלוי בעיקר בבוחן שלכם.
הטסטים נעשים בצורה שונה ומגוונת אבל בוחנים את אותם הכישורים. למשל, בערים גדולות כמו ירושלים הטסט ככל הנראה יתבצע רק בדרך עירונית, ואילו בערים קטנות יותר כמו קריית אונו, המבחן ישלב גם נסיעה בדרך בין עירונית. כמעט בכל הטסטים תתבקשו להשתלב בדרך חד סטרית ולבצע חניה.
חשוב לציין שכאשר אתם ניגשים למבחן המעשי יש להצטייד בטופס הירוק אותו הנפקתם לפני התאוריה.
הדקות הספורות בהן אתם תיבחנו יקבעו האם יהיה בידיכם את הרישיון הנחשף או לא. לגיטימי להילחץ? כמובן. האם זה מוצדק? כלל לא. לכן, לפני שאתם ניגשים למבחן, תנשמו עמוק ותזנחו את הפחדים שלכם. תגידו לעצמכם שאתם מוכנים ויודעים איך לצלוח את המבחן, ושלא קרה כלום אם תכשלו, זה ימעיט את הפחד.
הטיפ השני – גם אם עשיתם טעות, אל תתייאשו. חוששים שלא הסתכלתם במראה בזמן מעבר נתיב? שזה לא יגרום לכם לחשוב שנכשלתם. תמשיכו לעשות את הטוב יותר שלכם. גם נהגים מנוסים לפעמים טועים והבוחנים יודעים את זה. תעשו את הטוב ביותר שלכם, תגיעו רגועים ואתם בדרך הנכונה.