בחירת רישיון
התחברות

כמה זמן זה נהג חדש ודברים נוספים שכדאי לדעת

כמה זמן זה נהג חדש ודברים נוספים שכדאי לדעת

מזל טוב! בשעה טובה השגתם את הרישיון הנכסף שכל כך חיכיתם לו. לאחר חודשים של לימודים עיוניים ומעשיים, התרגשות רבה ומבחנים לא פשוטים, אתם סוף סוף נהגים בישראל.
מבלי לצנן את ההתלהבות, חשוב שתבינו מה הם החוקים שאתם צריכים לעמוד בהם בתור נהגים בכלל ובתור נהגים חדשים בפרט. אחת מן השאלות שכמובן עולות לנהגים החדשים ולהוריו היא כמה זמן זה נהג חדש?

ובכן, נהג חדש הינו אדם אשר הוציא רישיון נהיגה לרכב או לקטנוע והוא מוגדר כנהג חדש למשך תקופה של שנתיים. כמובן, ישנן חובות שאותן הנהג החדש חייב למלא, ומיד תגלו מה הן.
אך לפני כן, אם ברצונכם ללמוד נהיגה, זה הזמן לחשוב על מורה מתאים. באתר "נוהג" תוכלו למצוא מבחר מורי נהיגה ותיקים ומנוסים מכל קצוות הארץ.

חובותיו של הנהג החדש

אם כן, הנהג החדש צריך להיות ער לחובותיו מיד כאשר הוא מקבל את הרישיון.
החובה הראשונה  והבולטת ביותר היא תליית או הנחת שלט "נהג חדש". החובה חלה על מי שנוהג ברכב פרטי או מסחרי במשקל של עד 3500 קילו. את השלט מניחים או תולים בחלון האחורי של הרכב בחלקו התחתון. חשוב להדגיש כי במידה וההורה נוסע על הרכב הוא מחויב להסיר את השלט של הנהג החדש.

ואם הזכרנו את ההורים, אזי שהגענו לחובה השנייה החלה על הנהג החדש. הנהג לא יכול לנהוג ברכב מנועי (למעט אופנוע, טרקטור וטרקטורון) ללא מלווה צמוד. הליווי יתקיים במשך שלושה חודשים ביום ועוד שלושה חודשים רק בשעות הערב. כלומר, נהג חדש יוכל לנהוג ללא מלווה בשעות היום כבר לאחר שלושה חודשים, אך על מנת שהוא יוכל לנהוג ללא ליווי גם בשעות הערב, תצטרך לחלוף תקופה של חצי שנה מיום הוצאת הרישיון.

חובה נוספת היא שבמהלך תקופת הליווי, הנהג החדש מחויב לנהוג לפחות 15 שעות בכבישים בינעירוניים, 20 שעות בכבישים עירוניים וכמו כן, 15 שעות לפחות של נהיגה בשעות הערב יחד עם המלווה. במידה וכל 15 השעות בכבישים הבינעירוניים נעשו בשעות הערב, הנהג לא יחויב ל15 שעות נוספות.

ביטוח לנהג חדש? יש לזה מחיר

כאשר מעוניינים לעשות ביטוח לרכב, יש משמעות לגיל הנהג ולוותק שלו. בכל סוכנות ביטוח יבדקו את הנתונים הללו כבר בתחילת התהליך של הקצאת הביטוח לרכב.
על פי הסטטיסטיקה, לנהגים חדשים וצעירים הסיכוי להיות מעורבים בתאונות דרכים גדול יותר. בעקבות זאת, החליטו בחברות הביטוח ובמשרד התחבורה להגדיר מתי הנהג הוא חדש, מתי הוא צעיר ומתי הוא כבר לא חדש ולא צעיר.

ביטוח רכב לנהג צעיר הינו הגדרה בסוכנות הביטוח לנהג שיש לו רישיון פחות משנתיים. ניתן כמובן לרכוש ביטוח חובה, צד ג' ומקיף לנהגים חדשים. עם זאת, חשוב לציין שבעקבות הסטטיסטיקה הפחות חיובית, רכישת ביטוח לנהג חדש עולה יותר מאשר ביטוח לנהג צעיר וכמובן לנהג ותיק.

הסעה של נוסעים נוספים

לאחר שהנהג החדש עבר את שלב הליווי, הוא יוכל להסיע יחד איתו ברכב נוסעים נוספים. על פי חוקי משרד התחבורה, נהג חדש שטרם הגיע לגיל 21 יוכל להסיע ברכבו עד שני נוסעים בלבד. עם זאת, כאשר יושב ליד הנהג החדש מלווה, ניתן להסיע יותר מ2 נוסעים נוספים.

חשוב לציין שגם על המלווה חלות הנחיות. המלווה של הנהג החדש לא יוכל לבצע את תפקידו באם הוא נמצא תחת השפעת אלכוהול. בנוסף, על המלווה לשבת במושב שעל יד הנהג.